Folytatva a vasárnap elkezdett gondolatsort, íme néhány további ötlet annak érdekében, hogy főnöke ne csak a kollégáit, hanem Önt is észrevegye, sőt értékes munkaerőnek tartsa:
5. Új
főnök esetén előre tisztázza vele, milyen kommunikációs formát
vár el Öntől. Előre egyeztetett, hivatalos megbeszélést?
Telefonos egyeztetést? E-mailt? A legtöbb mediációra kerülő
vitás ügynél kiderül, hogy elkerülhető lett volna, ha a felek
már előzetesen lefektetik a kommunikáció alapszabályait.
6. Legyen őszinte és felelősségteljes! Ezáltal biztosíthatja leginkább főnökét a támogatásáról. Ha problémás ügybe szalad bele, tájékoztassa időben felettesét, mondjon véleményt, tegyen megoldási javaslatot. A menedzsereknek szükségük van megbízható beosztottakra, még akkor is, ha azok esetenként rossz hírt hoznak.
7. Ne éljen vissza a főnök bizalmával! Ne kérkedjen a jó kapcsolatukkal mások előtt. Az ilyen viselkedés nemtetszést kelthet az Ön beosztottai körében. Arról nem is beszélve, ha a főnöke fülébe jut, neki is oda lehet a bizalma.
8. Most jön a neheze: próbálja legalább a betöltött pozíciót respektálni, ha a főnök személyét nehezére esik is! Fejlessze a konfliktuskezelési képességét (akár a jelen blogban 2013. júliusban közzétett, 4 részes Konfliktuskezelési minitréning segítségével)! Bizonyára hasznát veszi, mert időről időre adódnak nehéz helyzetek, egyet nem értések.
9. Vegye észre, amikor saját beosztottai próbálják magukat menedzselni, és támogassa őket ebben.
Forrás: itt
6. Legyen őszinte és felelősségteljes! Ezáltal biztosíthatja leginkább főnökét a támogatásáról. Ha problémás ügybe szalad bele, tájékoztassa időben felettesét, mondjon véleményt, tegyen megoldási javaslatot. A menedzsereknek szükségük van megbízható beosztottakra, még akkor is, ha azok esetenként rossz hírt hoznak.
7. Ne éljen vissza a főnök bizalmával! Ne kérkedjen a jó kapcsolatukkal mások előtt. Az ilyen viselkedés nemtetszést kelthet az Ön beosztottai körében. Arról nem is beszélve, ha a főnöke fülébe jut, neki is oda lehet a bizalma.
8. Most jön a neheze: próbálja legalább a betöltött pozíciót respektálni, ha a főnök személyét nehezére esik is! Fejlessze a konfliktuskezelési képességét (akár a jelen blogban 2013. júliusban közzétett, 4 részes Konfliktuskezelési minitréning segítségével)! Bizonyára hasznát veszi, mert időről időre adódnak nehéz helyzetek, egyet nem értések.
9. Vegye észre, amikor saját beosztottai próbálják magukat menedzselni, és támogassa őket ebben.
Forrás: itt
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése