2013. szeptember 10., kedd

Munkahelyi Gyorstalpaló 2. rész - Hogyan menedzselje magát?

Folytatva a vasárnap elkezdett gondolatsort, íme néhány további ötlet annak érdekében, hogy főnöke ne csak a kollégáit, hanem Önt is észrevegye, sőt értékes munkaerőnek tartsa:

5. Új főnök esetén előre tisztázza vele, milyen kommunikációs formát vár el Öntől. Előre egyeztetett, hivatalos megbeszélést? Telefonos egyeztetést? E-mailt? A legtöbb mediációra kerülő vitás ügynél kiderül, hogy elkerülhető lett volna, ha a felek már előzetesen lefektetik a kommunikáció alapszabályait.

6. Legyen őszinte és felelősségteljes! Ezáltal biztosíthatja leginkább főnökét a támogatásáról. Ha problémás ügybe szalad bele, tájékoztassa időben felettesét, mondjon véleményt, tegyen megoldási javaslatot. A menedzsereknek szükségük van megbízható beosztottakra, még akkor is, ha azok esetenként rossz hírt hoznak.

7. Ne éljen vissza a főnök bizalmával! Ne kérkedjen a jó kapcsolatukkal mások előtt. Az ilyen viselkedés nemtetszést kelthet az Ön beosztottai körében. Arról nem is beszélve, ha a főnöke fülébe jut, neki is oda lehet a bizalma.

8. Most jön a neheze: próbálja legalább a betöltött pozíciót respektálni, ha a főnök személyét nehezére esik is! Fejlessze a konfliktuskezelési képességét (akár a jelen blogban 2013. júliusban közzétett, 4 részes Konfliktuskezelési minitréning segítségével)! Bizonyára hasznát veszi, mert időről időre adódnak nehéz helyzetek, egyet nem értések.

9. Vegye észre, amikor saját beosztottai próbálják magukat menedzselni, és támogassa őket ebben.

Forrás: itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése