2013. szeptember 8., vasárnap

Munkahelyi Gyorstalpaló 1. rész - Hogyan menedzselje magát?

Úgy tűnik így szeptember kezdetén leginkább a HR témák ihletnek meg. Ezúttal egy neves amerikai coach, mediátor és oktató, Maria Simpson egyik érdekes cikkén akadt meg a szemem, mert az egy kis hazánk harmincasainak, negyveneseinek (pláne az idősebb korosztálynak) gyakran komoly kínokat okozó kérdést boncolgat. A legtöbben képtelenek vagyunk menedzselni magunkat a munkahelyen. Bezzeg a magabiztos huszonéveseknek nincs ezzel gondjuk! (Ők abba se bírják hagyni...)

Ebben a 2 részes gyorstalpalóban megtanulhatja, hogyan menedzselje magát hatékonyan a főnöke felé úgy, hogy az mégse tűnjön nyomulásnak!  Íme, néhány gyakorlatban is hasznosítható ötlet a könnyebb boldogulásért a munkahelyi hierarchiában:

1. Fejezze be az állandó aggályoskodást, mondván "a főnök biztos mérges lesz, amiért zavarom", vagy "nem szeretnék alkalmatlankodni", stb. Ha tisztelettel és kellő alázattal fordul a főnökéhez, az bizonyára nem vált ki ellenszenvet belőle.

2. A vezetőjével való kapcsolat egészét kell menedzselni, nem pusztán a személyt magát, vagy egy adott feladatot. Az önmenedzselés akkor szól hosszú távra, ha folyamatos kommunikációra épül. Főnöke bizalmát kapcsolatuk állandó ápolásával ébresztheti fel és tarthatja meg.

3. Egy új kapcsolat kezdetén alakítsa ki a rendszeres kapcsolattartás módját pl. bejelentkezés érkezéskor, eligazítás kérése, vagy néhány kérdés feltevése. A cél a bizalmi viszony kialakítása azért, hogy a későbbiekben szükség esetén a  nehéz ügyekben is főnökéhez fordulhasson.

4. Amennyiben sikerült elnyernie főnöke bizalmát, úgy értékesnek fogja tartani az Ön észrevételeit is. Sőt kérni fogja, hogy nyilvánítson véleményt, ha magától Ön nem tenné meg.

Folytatom a következő bejegyzésben.

Forrás: itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése