2013. augusztus 3., szombat

Online Vitarendezés

Az internet új teret adott a kereskedelemnek, eltűntek a hagyományos határok eladók és vevők között. Idő, földrajzi távolság, különböző anyanyelv nem akadályozza többé az árucserét. Ezzel párhuzamosan megnőtt a határokon átnyúló vitás ügyek száma is.

Ebben a környezetben a hagyományos igazságszolgáltatás lényegesen veszített hatékonyságából, az aránytalanul magas költségek és az előkészítési idő extrém hosszadalmassága miatt. Erre a nemzetközi jelenségre természetes válaszul tűnt fel az online vitarendezés (ODR) módszere azzal a céllal, hogy hatékony alternatívát kínáljon az ilyen jellegű vitás esetek megoldására.

Európában 10 éve, 2003-ban határozták meg az ODR alapvető célkitűzéseit és hozzávetőleges kereteit. Azóta kétségtelenül megállapítható, hogy Európa élen jár ennek az alternatív vitarendezési módnak az alkalmazásában, és ma is bőven van még benne potenciál. Talán azért terjed kissé döcögősebben, mert sokan alábecsülik hatékonyságát.

Kétségtelen, hogy bizonyos ügyekben hatékonyabb a személyes részvétel "hús-vér" formában. Mégis nem árt átgondolni, hogy - amennyiben az ügylet természete ezt megengedi - az online vitarendezés komoly költség és időkímélő lehetőség.

Forrás: itt és itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése